Sunday, April 29, 2012

BERSIH 3.0



Assalamua'alaikum

huuuuu hangat2!! BERSIH 3.0 hangat di perkatakan.. 
ckp pasal BERSIH nieh, aku nie bukan nk sokong2 mana2 pihak. tapi bedasarkan ape yg aku tengok,
POLIS MALAYSIA nieh da mcm ISRAEL lak dh.. 
aku cukup x puas hati bila polis2 tu wat serangan secara tiba2 tanpa ade sebarang rusuhan pon.
setahu aku lah kn...ikot akta undang2 wat mcm tu dh slah dr segi undang2. 

upssss lupa...
(tindakan sudah di rancang lahh)
ape nk jadi lahh dengan penjaga keamanan negara nieh.. org suruh ko jage, yg ko g seksa diorg 2 knp??!!
x takot AZAB ALLAH ke wahai pemimpin negara dan penjaga keamanan negara oiii??

1 lg,
aku pelik lah, knp ramai lg yg x celik2 mata lagi pasal negara kita skrg dh banyak mnde yg x btol..?
pelik tahap DEWA da nie. 
Alhamdulillah.. Allah dah buka mata ramai rakyat Malaysia yg inginkn keadilan. Aku tabik n bangga dengan smua org yg g BERSIH 3.0 nieh.. mereka tahu apa yg mereka mahukn.
bg mereka2 yg masih duk bawah tempurung tuh, come on la wehhh... BANGKIT!! celik kan mata dan akal fikiran mu itu!! 

Allah bg akal utk berfikir, bukan untuk menuding jari salahkn org lain je... buat kajian, buat penyelidikan dan jgn laaa wat diri tu mcm lembu cucuk idung. 
kembangkan otak tuh!!! cukup sempurna Allah ciptakan akal mu itu utk berfikir.

huhh aku nie klau dh ckp pasal nie memang susah nk stop. 
sorry la ye..nie cuma pendapat aku. nk ckp lebih pon x bole. "SENSATIF" laa kononnye.. PUII >.<
so, akhir kata dr aku, ramai bijak pandai yg BANGKIT dr mimpi ngeri nieh. korg2 yg lain 2 ble lg??? jgn biar diri di perbodohkan. kita ade HAK utk bersuara. 

jgn biarkan smuanya HANCUR dek krn perkara2 yg menghancurkn!! jgn BIAR negara di gadai mcm 2 je!!
BANGKIT LAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA!!


ALLAHHUAKBAR!!!!!ALLAHHUAKBAR!!!!!ALLAHHUAKBAR!!!!!

No comments:

Post a Comment