Monday, June 24, 2013

Rindu :'(

"....Aku merindu kamu setengah mati merindu,
Tiada henti merindu kamu,
 Masih Hati ku Untuk Mu,
 Aku tetap Menunggumu..."


RINDU... 
sesungguhnya aku sangat merinduinya Ya Allah.. terkadang aku x  mampu hadapi bebanan rindu ini.
Bertapa hebat dugaan apabila berjauhan. 

Berjauhan dengan keluarga...
Berjauhan dengan Si Dia...

Bila mana aku sebut keluarga, aku hanya mampu mendengar luahan hati ibu dan abah dr jauh. Aku x mampu buat apa2 sbb aku terlalu jauh dr mereka. Ibu dan Abh semakin meningkat usianya. Dah tiba masanya utk mereka banyakan rehat...kurgkn kerja... tp apa kn daya, ada saja dugaan yg datang.

Ya..memang benar org kata, beza antara menantu dan anak sendiri, adik beradik kandung dan ipar. Perbezaan bagai langit dan bumi. Dulu, aku pernah menganggap semua tu x betul. Semua tu tipu. Tp bila aku sendiri yg lalui, aku baru sedar kebenarannya. Raut wajah ibu dan abah cukup membuat aku memahami keadaanya. Besar sungguh pengorbanan mereka utk semua orang yg dh menjadi salah satu dr keluarganya. 

Dari hati Ke Hati : Wahai kaum yg dh menjadi salah sorg dr keluarga ku, jd lah seorang yg membahagiakan ibu dan abah ku. Jangan lah kau sakiti hatinya, jdkn bahan umpatan bersama biras mu mahupun sesiapa sahaja, tidak ikut cakap mereka, dan buat dia menangis. INGATLAH bahawa, kamu akan mempunyai anak cucu suatu hari nnt. JANGAN INGAT SEGALA TINDAKAN DAN PERLAKUAN MU ITU BETUL. Mungkin mereka bukan KELUARGA mu, tp kamu telah pun mengambil slh sorg dr keluarga mereka utk menjadi pasangan mu. TIADA perbezaan yg membezakan semua tu dlm islam. Jangan hanya nmpak pd zahirmu cintakan AGAMA tp kamu GAGAL mempamerkan sikap mu yg islam ajarkan. Tolonglah belajar memahami isi hati org tua mentua mu. Segalanya telah di korbankan, tp x bermaksud mereka mengharapkan balasan tetapi cukuplah mereka merasa di hargai. 


Terasa rindu yg teramat kpd Si Dia. Cukup sakit menahan rindu utk bertemu. Tp apakan daya, sudah di takdirkan aku berjauhan dr Si Dia. Namu, Cinta, Kasih dan Sayang cukup tersemat di hati ini hanya boleh di isi oleh Si Dia. Hanya kemudahan teknologi yg ada mampu meredakan bebanan rindu namun, x kn mudah hilang sepenuhnya perasaan tu. Walaupun bersua betentang mata, Rindu x kan pernah hilang dr perasaan. 

Buat mu sayang : Jauh x semestinya lupa. Hanya dgn berbekalkan "KESETIAAN & KEPERCAYAAN" ikin mampu berjauhan dgn abg tanpa ada perasaan prasangka yg x baik. Ikin rindukan abg. Rinnnnnndu sgt2. Allah je tahu perasaan ni mcm mana. Selalu meronta-ronta nk balik jumpa abg. Bila ikin teringat semua kenagan kita, ikin rasa happy sgt2 dan ikin rasa Allah dh takdirkan ikin utk abg. Abg satu-satunya lelaki yg banyak mengubah pemikiran ikin, kematangan ikin, dan segalanya dalam hidup ikin. X kisah lah apa org nk cakap tentang kita, asalkan ikin dan abg sendiri tahu pilihan masing2. Ikin sayangkn abg sgt2. Ikin x mampu utk kehilangan abg. Abg dh bawa fenomena yg saaangat beza dalam hidup ikin, Terima Kasih abg sbb terima segala kekurangan dan ketidak elokan sikap yg ada dlm diri ikin. Jaga diri baik2 syg. Doa ikin utk kita x pernah putus dan x kan jemu ikin iringkan. Semoga abg sihat2 kat JB tu eh. ;-) nnt ikin balik, kte jumpa ye.. (X sabar nk mati dh ni) hee.. LOVE U abg syg.. :)



-END-

No comments:

Post a Comment