Wednesday, July 3, 2013

Bulan Ramadhan



Assalamua'laikum....

Diam x diam kita dh nk menyambut Ramadhan x lama lg. Lepas Ramadhan, raya plak. Raya adalah masa mencari duit. (kalau dapat lg lah) HAHAHAHAHAHAHA maklumlah....dh mcm mak org dh pun. Tp bukan pasal tu aku nk citer, tp aku nk citer apa yg aku ingin kn masa bulan puasa nnt.

Pertama, ni dh tahun yg ke 3 aku sambut puasa jauh dr family. Bangun sahur sendiri..berbuka dgn kwn2 n kadang2 tu sorang, Bergantung dgn keadaan lah. Apa yg aku nk adalah SEMESTINYA berbuka dgn family aku. Teringin nk kumpul ramai2 mcm dulu n buka sama2. Seronok sgt2. Tambah2 tahun ni aku dpt 2 org baru dlm family aku iaitu anak sedara aku. Mesti meriah raya tahun ni. hehehe (fikir jauh). Pe pun...aku nk sgt2 dpt berpuasa dgn family walaupun sekejap je masa yg aku ada. InsyaAllah...

Kedua, kalau citer pasal org baru...tahun ni aku di kurniakan seorang orang baru dalam hidup aku. Walaupun sebenanrnye dia ni aku tau n kenal lama kewujudannya secara x rasmi, tp dah pun rasmi pada tahun lepas selepas kami di kejutkan dgn rasa Cinta yg x pernah kami duga akan berlaku. Bila fikir2 balik memang lucu n menarik hehehe. Apa yg aku nk, tahun ni aku dapat berbuka puasa dgn Si Dia. Waaaaaa pengalaman kali pertama dgn Si Dia utk tahun ni. Hmmmmm seronoknyaaa.. hehehe insyaAllah... ^_^

Ketiga, pengalaman berbuka puasa dgn kwn2 saaaaaaaaangat di nanti2 kn bila aku berjauhan dgn family. Paling seronok buka ramai2. Mcm tahun lepas, ktorg decide cari baju raya kat Masjid India. Penat mmg penat tp seronok sgt2. Sbb yelaa selalu mak ayah yg decide baju raya kita. Tp kali ni, aku kene buat keputusan sendiri. So agak payah sebenarnya. Tambah2 aku ni cerewet. Haihhh x suka cerewet ni tp ntah lah. hahahaha nasib baik kwn2 membantu. Kalau x, smpai subuh duk mencari x habis. HAHAHA

Keempat, aku harap Ramadhan kali nie memberi seribu satu perubahan dlm hidup aku and aku dapat tambah amalan yg x berapa nk ada ni. Dosa byk ni...so nk tambah pahala plak bulan puasa ni. hehehe. 

Rasanya tu je keinginan aku utk Ramadhan kali ni. x susah nk realisasikan. Kene plan je dr awal. InsyaAllah semuanya boleh berlaku. :-)

Sekian dr aku.. Waasalam.

Pergi ke Kedai Bersama Si Dia,
Mencari Juadah Untuk Berbuka,
Bulan Ramadhan Hampir Tiba,
Sama-Sama lah Kita Memanfaatkannya.

No comments:

Post a Comment