Sunday, June 24, 2012

~Tudung ohh Tudung~

Assalamua'laikum

When talk about TUDUNG..ramai yg pertikaikan kelabuhan dan kependekannya.

HAHAHAHA benda simple laa siss. Labuh?? takat mana labuhnya tuh.. Pendek?? takat mana pendeknya tuh. hmmm pada aku lah kan, pakai laa tudung yg boleh menutup apa yg dianjurkan dalam islam.

LABUH kalau hati baik ALHAMDULILLAH
x semestinya WAJIB pakai tudung labuh. tidak sama sekali. tp HARAM jika x pakai tudung. citer part tudung labuh ni, aku bukan nk ckp org pakai tudung labuh nie x baik.

mcm nie laa..kebanyakan org pakai tudung labuh nie, hanya labuh dimata tp tidak di hati. ikot pd pengalaman aku dan ada kwn2 aku yg lain jugak kami banyak menerima nasib x baik dr mereka2 yg bertudung labuh.

meh aku cter sket. aku cter pengalaman aku lah kan. dulu msa zaman skolah menengah dan rendah aku di malukan dgn USTAZAH aku sendri dkat kelas dpn kwn2 aku. USTAZAH weh!!! mulia bila gelaran USTAZAH tu kte dgr kn?? but it's like a rubbish title for me (jika gelaran itu x setimpal dgn sikapnya).

PENDEK mcm ni HARAM 
ye...mmg x smua mcm 2 tp itu lah yg aku lalui. dia HINA, MAKI, AIB kan aku. yessss aku x kan maafkan dia selagi dia x minta maaf kat aku. dia dh malu kn aku, canang nama aku kat 1 bilik guru and WHAT THE HELL IS THAT??!!

itu masa zaman skolah menengah. masa zaman sekolah rendah plak, ade ke seorg USTAZAH mendoakan muridnya jd BOHSIA?? siyess aku membara msa 2. nseb baik msa 2 aku msih x tahu erti kata2 seorg guru, x tawu nk maki org..

now x tawu laa ape yg jd kat die. zaman sekolah aku adalah zaman NERAKA buat aku. ALHAMDULILLAH smuanya berakhir bila aku masuk Uniten.

haaaaa... msa foundie, aku ade join group CSG di pggil. ade usrah tiap2 hari rabu mlm. HAHAHAHAHA
yg bg usrah 2 of coz kakak2 yg bertudung labuh dan alim2. heyyy nk berdakwah tp memaksa. kalau x pegi plak, diorg mengata belakang. perghhhh start dr 2 aku mula berundur diri dr group 2.

1 lg, janji nk bg usrah hanya 1 jam. korg nk tawu x bape lama diorg buat???? 3jam straight!!!!! MUNAFIK.
mungkir janji.

ade banyakk lagi aku kne sbenarnye. tp nie je lah yg dpt aku flash back kn. hmmmm mula dr smua 2 aku jd x brapa minat dgn org yg nmpk bertudung labuh nie. so dgn itu aku hanya bertudung dgn menutup ape yg wajib ditutup.

islam x susah.. jgn susahkan islam la ye.. betulkan sikap tu dulu baru boleh labuh kan tudung anda. nk pakai telekung teros pun bole. hehehe yg WAJIB tetap WAJIB yg HARAM jgn di buat :)

sekian...






No comments:

Post a Comment